www.senneensanne.com forum index www.senneensanne.com
Het forum voor de Senne en Sanne fans !

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

de vliegende hollander
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marc

BerichtGeplaatst: wo 14 mei, 2008 1:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jongens, ik stel het op prijs dat jullie willen komen. Maar als je verhinderd bent hoef je je echt niet te exscuseren, hoor. Het is ook geen evident uur. Ik ben er zeker van dat we elkaar op een beurs nog zullen ontmoeten en liefst zo vlug mogelijk uiteraard, want ik wil weten wat jullie van het album vinden. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
stroppy steward

BerichtGeplaatst: wo 14 mei, 2008 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Marc is het ook bekend waar het album van de Vliegende Hollander in nederland verkocht gaat worden, ik bedoel dus niet de stripwinkels maar de gewone boekwinkels of andere winkelketens.
Marc

BerichtGeplaatst: wo 14 mei, 2008 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gezien komt er weer een actie met de Wegener groep, dus alle kranten die daarmee verbonden zijn. Vorige keer waren de Michiel De Ruyters verdeeld in de Primera-winkels. Van Ditmar doet de verdeling ook dit keer.
Naar boven
senne_sannefan

BerichtGeplaatst: vr 16 mei, 2008 5:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Marc,
Ik heb vandaag het album kunnen kopen bij de bruna.
Ik vind het in een woord fantastich Very Happy met hele mooie tekeningen. Dit is weer een een album dat je niet snel vergeet.
mijn complimenten
Naar boven
fanclub

BerichtGeplaatst: vr 16 mei, 2008 6:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

voor iedereen die het wil weten

woensdag as komt er een grote advertentie in de kranten van de wegnergroep
Hier zit een bon bij

met die bon kun je bij de primera winkel het boek

de vliegende hollander

aanschaffen voor het luttele bedrag van € 4,75

normaal gaat het boek € 6,95 kosten

doe je voordeel hiermee
Naar boven
joep

BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

dat marc nog steeds verslaggever van de actualiteit is blijkt uit volgende bericht uit WUZ (lezers schrijven ) van de telegraaf .
den haag zit er boven op Wink
http://www.wuz.nl/archief/page/1/focus/5/54911666

sorry dit is de goeie link............er gebeuren vreemde dingen hoor :wink:snap er nix van bericht op de site veranderd blijkbaar steeds van nr dan maar ff zo

Deel 4 Balkenende, de huidige Kapitein van De Vliegende Hollander 17-05-08 | 00:03
Door j.c.m.vandenberg | Emmeloord

Nadat de partydrug was uitgewerkt was kapitein Balkenende in staat om met zijn spookschip richting Den Haag naar de haven van Scheveningen te varen.

Dit kan alleen bij nacht en ontij. Maar dit was in deze ongure tijd absoluut geen probleem meer.

Daar het al een tijdje onrustig was in de lage landen wegens vele strooptochten van lieden uit allerlei uithoeken van de wereld, welke op de Lui Lekker Land verhalen van de bemanning waren afgekomen en die door de vele cadeautjes van de Haagse Rederij waren gelokt begon het allengs tot de kapitein door te dringen, dat hij als gezagvoerder van de bemanning een veel te lange tijd in zijn hut was gebleven om zich in allerlei geestverdiepende geschriften te vermeien om zodoende alsnog de verdoemenis van zijn schip ongedaan te kunnen maken.

Dat echter bleek puur bijgeloof.

Dit lange wegblijven – wel honderd etmalen - had tot hevige bandeloosheid en grote chaos op zijn schip geleid, zodat allerlei niet afgesproken piraterij aan de orde van de dag was. Zo kwam hij erachter dat verdoemd zijn een uitgebreid begrip is, waar niet zo gemakkelijk mee geschoven kan worden als met andere begrippen, waarmee men in het Bestuur van de Rederij gewend was te stoeien.

Het geduvel was feitelijk met heel kleine bootjes begonnen. Men dacht namelijk in eerste instantie met drenkelingen van een of andere scheepsramp van doen te hebben, maar al gauw bleek het een uiterst scherpzinnige zet van een of andere Grootvizier te zijn, welke veel van deze bootjes met doelzoekers op het ruime sop had gezet om zo zijn invloedsfeer uit te breiden. Dit plan was eigenlijk nu volledig gelukt. Zelfs scheepskaters en woestijnratten waren met de bootjes mee verhuisd en waren nu ook op en in het spookschip geklommen.

Het betekende voor de bemanning van de Vliegende Hollander dat de spoeling echt heel dun begon te worden en dat de toch al beperkte slaapruimte opgedeeld moest worden. Tevens werden de maaltijden aangepast aan de op het schip binnengehaalde gasten, omdat het velen dun uit de broek liep.

Het schip begon door deze overlast al aardig achterover te hellen, waardoor het eigenlijk totaal onbestuurbaar dreigde te worden en ook niet meer internationaal als ´Vliegend´ kon worden aangemerkt.

Het was duidelijk en dodelijk overbelast. En zeker met die zwalker en radvoorogendraaier aan het roer werd het een levensgevaarlijke reis.

Bovendien waren er verschillende opstootjes in het spoelruim geweest. Balkenende kreeg daar vrij veel serieuze informatie over, doch dit wuifde hij telkens weg en hij wierp de informatie achteloos uit het kajuitraampje als niet-polderlijk of correct. De juiste scheepsterm is hier niet duidelijk geworden.

Misschien bedoelde hij wel of niet kolderiek.

Zodoende leek het dat hij de gang van zaken erg goed vond, en hij zei dat ook nog eens vandaag via de scheepstoeter.

Die scheepstoeter is een enorm lange slurf met aan het eind een enorme hoeveelheid ellende.

Maar ook ellende kan nog steeds goed verpakt worden, dus vroeg hij zijn kwartiermeester om de rantsoenering op te voeren tot een voor de buitenwacht haalbare nering.

De kapitein zei daarbij, dat hij de nering naar de tering moest zetten en zei er uitdrukkelijk ook bij dat hij dus juist niet mocht zeggen, dat ze die konden krijgen. Verder gaf hij de opdracht om de Teerling van Bos te werpen, zodat het kwartje van Kok - een vroegere beruchte stuurman - vergeten kon worden.

Aldus gewapend met deze instructies besloot de kwartiermeester zijn bemanningsleden te indoctrineren.

Dit geslepen kader is intussen ergens gaan afmonsteren en maakt heden ten dage nog steeds de kust onveilig. Het zou om een beruchte groep bureaucraten gaan, let wel geen Kroaten.

En dat beste lezers, is wat mij via een achtergelaten neringlijder is verteld over deze tocht naar Scheveningen, liggend vlakbij de Haagse Rederij.

Laatst aangepast door joep op za 17 mei, 2008 1:53 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Naar boven
fanclub

BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Shocked

Laatst aangepast door fanclub op za 17 mei, 2008 7:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Naar boven
fanclub

BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 1:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bron - digi bn de stem

Vliegende Hollander even terug
zaterdag 17 mei 2008 | 09:00

Wethouder Jaap Bos en kinderen van De Piramide verwelkomen kapitein Van der Decken.foto Peter Nicolai
TERNEUZEN - Om heel zijn levensverhaal op te schrijven met zo'n ouderwetse ganzenveer, dat zou wat veel van het goede geweest zijn.

Dus had de Viegende Hollander het handig opgelost met een stripverhaal, vond wethouder Jaap Bos. Nadat de oude kapitein met een motorsloep de nevel over de Herengracht had getrotseerd, kwam hij in Terneuzen aan land. Daar werd opgewacht door stripduo Marc Verhaegen en Jan Kragt en kinderen van basisschool De Piramide. Die wilden alles van hem weten. Of hij blij was, wanneer hij tijdens zijn zeereizen op een eiland stuitte, vroeg Stefan. Daar liet Van der Decken geen misverstand over bestaan: vers voedsel immers, na al die ingezoute bonen. Terneuzen was weer een klein beetje meer van de Vliegende Hollander, stelde Bos vast. En zijn verhaal over het VOC complot gaat dan ook vast vlot van de hand.
Naar boven
joep

BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vanmiddag de viegende hollander gekocht bij stripwinkel bee dee in de anegang in haarlem .
ben er bij thuiskomst natuurlijk direct in begonnen , heb hem nog niet uit (Quinten vond papa en mama wel geschikt als klimrek )
mijn eerste indruk : cover mat heel mooi , album springt er alleen minder uit tussen andere strips
het verhaal is volwassen, zeer sterk drama gevoel .
betrapte mij een paar maal op ach wat erg /willem pas op / en jee wat vals gemeen gevoel .
je zit tijdens het lezen echt in het verhaal .
kleuren geweldig
melkmeisje en de nachtwacht ook voorbij zien komen .
ook prachtig de verassende eh ik noem het maar camera standpunten ( er is een ander woord voor maar kom er ff nie op )
zo als in het begin voc kamer van achter de persoon naar beneden de trap af kijkend.
en van boven uit de mast ..
vanavond als Quinten slaapt verder lezen .

ps-.de eenhoorn aan de kade daar is iets mee wat volgens mij niet klopt maar kom er niet achter wat , mischien vergis ik mij hoor
maar is ook nie zo belangrijk .

marc /jan gefeliciteerd met dit meesterwerk , een klassierer in de dop
joep

BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 1:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quinten doet middag dutje , dus verder in de vliegende hollander .
was ff zoeken maar vond album bij de box .
geen idee hoe ie daar terecht is gekomen .

ik kan alleen maar zeggen
wat een ongelooflijk goed verhaal , medogeloos ontroerend ,
verrassend , meeslepend een dikke tien voor het verhaal .
george lucas zou hier een perfect script aan hebben voor een kas kraker .
prachtige tekeningen schitterende kleuren .
helemaal geweldig mannen Very Happy
Nosferatu

BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 10:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

joep schreef:

george lucas zou hier een perfect script aan hebben voor een kas kraker .

Zoals bv. Indiana Jones en het Geheim van De Vliegende Hollander, hé Joep! Wink

Dan zal ik vandaag eens alle boekenwinkels in Geleen gaan afstruinen in de hoop het te vinden. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
stroppy steward

BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem ook zaterdag gekocht bij de Bruna op station Utrecht.
Ik weet niet of iedere Bruna hem heeft.

Het album ziet er zeer goed uit en ik vond dat hij wel goed opviel tussen de andere albums Exclamation Exclamation Ondanks dat er een hoop verschillende stripboeken op een kleine ruimte staan.

Ik heb het verhaal nog niet gelezen even doorgebladerd maar net als Michiel de Ruyter is het idd net alsof je op filmachtige mannier het verhaal leest.

Gewoon prachtig en de inkleuring maakt het nog levendiger.
Krolik
Site Admin

BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nosferatu schreef:

Dan zal ik vandaag eens alle boekenwinkels in Geleen gaan afstruinen in de hoop het te vinden. Very Happy

Hij kan natuurlijk ook gewoon besteld worden via www.kartoenshop.com Wink
Zo bespaar je tijd, benzine of busticket Smile
Naar boven
fanclub

BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Krolik schreef:
Nosferatu schreef:

Hij kan natuurlijk ook gewoon besteld worden via www.kartoenshop.com Wink
Zo bespaar je tijd, benzine of busticket Smile

kan de ongewenste daar ook besteld worden ?
Naar boven
senne_sannefan

BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

stroppy steward schreef:
Ik heb hem ook zaterdag gekocht bij de Bruna op station Utrecht.
Ik weet niet of iedere Bruna hem heeft.

Ik heb m daar ook gekocht zelfde dag zelfde plaats, mischien stond ik wel naast je Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 3 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 9 van 12

Ga naar: