www.senneensanne.com forum index www.senneensanne.com
Het forum voor de Senne en Sanne fans !

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

project zinloos geweld

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fanclub

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 9:08 am    Onderwerp: project zinloos geweld Reageer met quote

Cartoonproject: "Zinloos Geweld, teken(ingen) des tijds"
Een nieuw "positief-creatief" (preventie)project van vzw Zinloos Geweld

Cartoons en cartoonstrips zijn pure communicatie. De cartoonisten zelf zijn intelligente observatoren. Zij kijken met een kritische blik naar wat er zich dagelijks rondom hen en ons afspeelt en kunnen als geen ander een boodschap of een situatie mét een kwinkslag samenvatten in één even simpel als subliem beeld. De dagelijkse gebeurtenissen zijn de munitie van de tekenaar. Zijn wapen is een cartoon die onze blik op de wereld verbreedt en/of opent. In een taal die afwisselend onverbloemd, filosofisch, sarcastisch, soms beenhard, spits, veelgelaagd en cynisch is maar steeds met stijl en finesse gemaakt. Grappig? Ja, ook grappig. Grappig en onschuldig maar steeds doordacht. Het maakt ons goedgezind. Er is dus nog hoop. Hoop is altijd het laatste wat een mens rest. Cartoons zijn trouwens niet enkel om te lachen. Het kan ook een beeld zijn dat iets teweegbrengt of doet nadenken over iets. Cartoons vertellen verhalen op hun manier. Ze vertellen iets over onze maatschappij, over de tijdsgeest. Een cartoon confronteert -vaak in genadeloos zwart/wit- en relativeert tegelijkertijd, want de echte wereld is anders en nog véél harder.

"Zinloos Geweld, teken(ingen) des tijds" is een artistiek en creatief statement, gemaakt door een combinatie van jong talent en bekende(re) namen die hun beste cartoons opvissen uit hun archief en het samen presenteren met speciaal voor de tentoonstelling gemaakt werk. We zijn ervan overtuigd dat humor jong én oud kan enthousiasmeren rond een maatschappelijk thema én in beweging kàn krijgen om na te denken. Humor is hét wapen om bewustwording te creeëren.Een mens zou er vrolijk van worden.

Het cartoonproject bestaat uit drie luiken:

1) Een rondreizende cartoontentoonstelling: vanaf 12 april 2008 tot en met de zomer van 2009 langs musea, culturele centra, bibliotheken enz. met werk van de bekendste Vlaamse en Nederlandse cartoonisten.

De tentoonstelling zal o.m. te zien zijn in:

Deinze / Museum Deinze & Leiestreek van 12 april tot en met 18 mei 2008
Turnhout / Cultureel Centrum De Warande van 30 juni tot en met 16 juli 2008
Gent / in het Vredeshuis van 19 tot en met 28 juli 2008
Waregem / van 25 augustus tot 14 september 2008 (locatie nog niet bekend)
Torhout / Cultureel Centrum De Brouckere van 06 tot en met 26 januari 2009
Zonhoven (optie) / Cultureel Centrum Tentakel van 16 februari tot en met 06 maart 2009
2) de uitgave van een thematisch cartoonboek waaraan 40 (!) van de bekendste Vlaamse en Nederlandse cartoonisten, striptekenaars en illustratoren hebben meegewerkt. Koop nu dit uniek Collectors Item !!! Uitgegeven i.s.m. Uitgeverij Oogachtend. Prijs: 12,50€. Te bestellen vanaf 11 april 2008 via www.popshop.be/zinloosgeweld.

Werkten mee: Steven Dupré, Marc Verhaegen, Kim, Hanco Kolk (Nl), Peter De Wit (Nl), Gal, Canary Pete, Marec, Vero Beauprez, Lectrr, Pieter De Poortere, ZaZa, Steve Michiels, Serge Baeken, Marc De Bel, Luc Cromheecke, Jan Hoet & Ronny Heirman, Jan Bosschaert, Brecht Evens, Merho, Farida Laan (Bl), Jean-Marc Van Tol (Nl), André Nollet, Willem Ritsier (Nl), Simon Spruyt, Steven De Rie, Marc Legendre, Paul Geerts, Suske & Wiske, Ilah, Cowboy Henk, Stedho, Fritz Van den Heuvel, Nix, Floor de Goede (Nl), Bart Schoofs, Jeroom, Floris Oudshoorn (Nl) en Joep Bertrams (Nl).

3) een cartoonwedstrijd in de periode april 2008-mei 2009: ondermeer i.s.m. onze partnersteden en (hun) secundaire scholen (15+). De winnaar van elke stad krijgt als prijs van vzw Zinloos Geweld o.m. een plaats in de rondreizende tentoonstelling van de bekende cartoonisten.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
joep

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.popshop.be/band/view/83/aktie-zinloos-geweld

via deze site kan je het boek bestellen

Q : NAAR WELKE LANDEN VERSTUREN JULLIE DE BESTELLINGEN ?
A : We versturen bestellingen naar elk land in de wereld.

het boek kan via site al besteld worden ,leverbaar van af 11 april
fanclub

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

joep schreef:
http://www.popshop.be/band/view/83/aktie-zinloos-geweld

via deze site kan je het boek bestellen

Q : NAAR WELKE LANDEN VERSTUREN JULLIE DE BESTELLINGEN ?
A : We versturen bestellingen naar elk land in de wereld.

het boek kan via site al besteld worden ,leverbaar van af 11 april

schrik niet van de verzendkosten

binnen belgie 7 euro
naar nederland en rest europa 11 euro

boek zelf kost 12,50 euro
Naar boven
Marc

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn bijdrage:

Ik moet jullie eerlijkheidshalve ook zeggen dat ik een halve getekende plaat (potlood) van de Vliegende Hollander heb ingezonden voor het boek Tegen Zinloos Geweld, met name de halve plaat waar Zwartbaard in de pan wordt gehakt door Maynard en die ook op mijn blog is verschenen. Ik zeg dat maar opdat je niet ontgoocheld zou worden over mijn bijdrage tot het boek. Ik heb het zo moeten doen wegens tijdsbebrek. De teksten van de figuren heb ik wel aangepast aan het thema "Zinloos Geweld".Het staat natuurlijk iedereen vrij het boek aan te schaffen, temeer omdat het voor een goed doel is en er nog andere zeer respectabele collega-striptekenaars in staan.
Naar boven
Gilles

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 4:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm, begin volgend jaar is de tentoonstelling dus hier te zien. Dat ga ik in de gaten moeten houden. Very Happy

Eén opmerking echter, er staat Suske & Wiske. Bedoel je dan Studio Vandersteen? (Paul staat er al voor)
Hetzelfde voor Cowboy Henk, dit is dan vermoedelijk Herr Seele.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Marc

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Gilles,

De namen en de volgorde ervan zijn het werk van Johan Stuyck, de uitgever van Oogachtend. Wat Cowboy Henk betreft ben ik blij dat die er bij is. In de jaren tachtig was ik er een fan van en ik ben nu al zijn oude albums aan het herlezen. De hele lijst van auteurs is een leuke mix van gevestigde namen en opkomend geweld.
Naar boven
fanclub

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
joep

BerichtGeplaatst: za 29 mrt, 2008 7:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

weet niet of herr seele er nog in zit maar kijk eens donderdags
rtl 5 om 20.30 naar 71 graden noord .
zie ook :
http://www.tv-visie.be/?pagina=nieuwsbericht&rubrieknr=8&bericht=21629
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 3 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: