www.senneensanne.com forum index www.senneensanne.com
Het forum voor de Senne en Sanne fans !

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Paniek in stripland...
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Krolik
Site Admin

BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 1:08 am    Onderwerp: Paniek in stripland... Reageer met quote

... is de nieuwe strip van Tom Bouden, berucht en bekend van zijn verschillende parodiën. Na De Ware Wereld, de puberteit van Suster en Wiebke en Herman de Lichtrode ridder ligt binnenkort Paniek in Stripland in de winkels waarin deze keer de volledige Vlaamse ( en ook wel een beetje Nederlandse en Waalse ) stripwereld onder handen wordt genomen.

' Tijdens het jaarlijkse congres van stripfiguren slaat het noodlot toe. Wegens een fout van een verstrooide professor worden alle striphelden immers onzichtbaar. De stripslechterikken, die hun congres wat verderop houden, besluiten van deze situatie gebruik te maken. Ze ontvoeren de stripprofessoren zodat die de onzichtbaarheidssituatie niet ongedaan kunnen maken. Natuurlijk kunnen de verenigde tekenaars dit niet zomaar laten gebeuren. Ze besluiten Kroepie en Boelie Boemboem, twee reservestriphelden, de opdracht te geven dit probleem op te lossen... '

Waarom plaats ik dit hier op ons forum ?? Kijk eens aandachtig naar onderstaand plaatje Very Happy

Bron: http://www.stripdatabank.be/stripforum

Laatst aangepast door Krolik op do 01 mei, 2008 11:28 am, in totaal 4 keer bewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
fanclub

BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 9:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

senne en sanne staan links
Naar boven
odfella46

BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

een leuke tekening met bekende stripfiguren erop.
ik zou graag een wil hebben hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Marc

BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 11:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vind ik eigenlijk wel een erkenning. Wie brengt die strip uit, Krolik?
Naar boven
joep

BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 1:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://gayworld.typepad.com/tombouden/2008/02/paniek-in-strip.html
kocas

BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weten we dan ook alweer van tom bouden Exclamation

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
campesino

BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2008 12:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga zaterdag weer naar Middelkerke.

Nog mensen die behoefte hebben aan het boekje ?
(gesigneerd + tekening als het kan)
rachid

BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2008 1:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

welk boekje
Naar boven
campesino

BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2008 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

rachid schreef:
welk boekje

Het boekje "Paniek in Stripland"
waar dit topic over gaat.
Gilles

BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2008 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zie ik je hoogstvermoedelijk daar Campesio, ik ga normaalgezien ook.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
campesino

BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2008 2:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gilles schreef:
Dan zie ik je hoogstvermoedelijk daar Campesio, ik ga normaalgezien ook.

Wist ik al via RR.
Maar tot ziens in Middelkerke.
Gilles

BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2008 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben dus uiteindelijk toch niet geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
campesino

BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vervolg

PIET PIENTER EN BERT BIBBER
KOMEN NA VIJFTIEN JAAR TERUG!

In 1995 verscheen met deel 45, Susan bij de Knobbelgilde, het laatste album van Piet Pienter en Bert Bibber bij Standaard Uitgeverij. In de vijftien jaar daarna verschenen sporadisch heruitgaven of luxeversies van losse albums uit de reeks, maar Antwerpenaar Pom weigerde al die tijd een nieuw verhaal te maken. De vraag van het publiek naar meer wordt nu, deze maand nog, ingelost door Tom Bouden die van Pom de uitzonderlijke toestemming kreeg om Piet Pienter en Bert Bibber een nieuw avontuur te laten beleven. De voorwaarde was dat het eenmalig zou gebeuren en het mocht geen volwaardig Piet Pienter en Bert Bibber-verhaal worden. De titel voor dit album luidt Avontuur in de 21ste Eeuw en nu zaterdag publiceert De Stripspeciaalzaak een preview van de eerste vijf pagina's. Op pagina 3 komt het tot een weerzien met "enkele oude bekenden", zie afbeelding hieronder. De kenschetsende humor van Pom is alleszins behouden. Qua tekenstijl is er haast geen verschil merkbaar.

Met medewerking van 13 tekenaars
Avontuur in de 21ste Eeuw is tevens het tweede album met de stripfiguren Boelie en Kroepie Boemboem van Tom Bouden. In hun eersteling, Paniek in Stripland, mochten deze "reservehelden" een eigen avontuur beleven en redding bieden nadat alle bekende stripfiguren (onder wie Piet Pienter en Bert Bibber) door toedoen van een zich vernissende, wij bedoelen vergissende professor Gobelijn op een stripconventie onzichtbaar worden.
In Paniek in Stripland passeerden tientallen bekende stripfiguren de revue die allen getekend werden door Bouden: van Suske en Wiske over Robbedoes en Kwabbernoot tot Rikske en Fikske, van professor Gobelijn over Kumulus tot Mortimer, van Geeraard de Duivel over Balthazar tot Axel Borg en ga zo maar eindeloos door.

Voor Avontuur in de 21ste Eeuw vatte Tom Bouden opnieuw het plan op om gekende striphelden op te laten treden. Deze keer vond hij dertien tekenaars, zowel gevestigde waarden als aanstormend takent, bereid om hun eigen figuren te tekenen voor slechts één plaatje tot een uitgebreidere bijdrage.
Zo zagen Wim Swerts, Michael Vincent, Marc Legendre, Jean-Pol, Martin Lodewijk, Dirk Stallaert, Luc Cromheecke en Charel Cambré het wel zitten om een oudere versie van hun bekendste personage(s) te tekenen. respoectievelijk zijn dat Kabouter Plop, de wezen en Alice van Orphanimo!!, Biebel, Kramikske, Agent 327, Plankgas en Plastronneke, Tom Carbon en de drie hoofdpersonages van Jump.
Marc Verhaegen, Steve Van Bael, Willy Linthout, Kim Duchateau, Steven Dupré en Hec Leemans zegden allen toe om een ietwat uitgebreidere bijdrage te leveren met hun respectievelijke personages uit Senne & Sanne, Figaro, Urbanus, Esther Verkest, Wolf en Bakelandt. Zo wordt het ook een beetje een comeback van Biebel, Kramikske, Wolf, Bakelandt... en zelfs Nero en Dees Dubbel en Cesar!
wpbremer

BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is het dan eindelijk bijna zover.

Tom Bouden publiceerde op 29 juli 2009 reeds onderstaand bericht op zijn nieuwsblog.

http://gayworld.typepad.com/tombouden/2009/07/gastbijdrages.html
Marc

BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, het is zover. Heb het album binnen gekregen. Cover is in kleur, binnenwerk zwart-wit. Het ziet er vlot getekend uit. Piet Pinter en Bert Bibber zijn heel goed door Bouden weergegeven. En ik ben eigenlijk wel trots dat Senne en Sanne het verhaal op gang schieten, al is het maar in de eerste halve pagina. Als ik wat meer tijd had zou ik er een artikeltje op deze site aan besteden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 3 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: