www.senneensanne.com forum index www.senneensanne.com
Het forum voor de Senne en Sanne fans !

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Michiel de Ruyter
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Krolik
Site Admin

BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2007 2:28 pm    Onderwerp: Michiel de Ruyter Reageer met quote

Wat vonden jullie nu eigenlijk van dit verhaal, want het is natuurlijk totaal verschillend van de inmiddels bekende Senne en Sanne stijl en bovendien pffff speel ik er niet eens in mee, dus zo goed kan het toch niet zijn? Wink of toch wel ?
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
joep

BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2007 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat het heel moeilijk is om van bestaand geschiedkundig gegeven ( hoewel rebecca r en cordoba hier ook mee te maken hebben ,maar wat losser )
een humoristisch en leesbaar verhaal van te maken .
ik zelf vond dit goed geslaagd picnic tafreel en vader abraham, lachen .ik zelf vond de link die hij maakte tussen tv en poppenkast erg leuk.
moet in eens terug denken aan de verhalen van oom wim (kuifje geloof ik )
knap om zo maar je tekenstijl aan te passen , geloof dat je na een aantal bldzijden toch de neiging heb om in andere stijl terug te vallen .
sorry syl ........... de kleuren zijn prachtig.
denk dat strip zijn doel bereikt heeft ,kinderen op luchtige manier brokje vaderlandse geschiedenis mee geven .
ik ga beetje van hak op de tak solly
en zag ik niet ergens een klein konijntje aan het spit ?????
Nosferatu

BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2007 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

joep schreef:
ik denk dat het heel moeilijk is om van bestaand geschiedkundig gegeven ( hoewel rebecca r en cordoba hier ook mee te maken hebben ,maar wat losser )
een humoristisch en leesbaar verhaal van te maken .
ik zelf vond dit goed geslaagd picnic tafreel en vader abraham, lachen .ik zelf vond de link die hij maakte tussen tv en poppenkast erg leuk.
moet in eens terug denken aan de verhalen van oom wim (kuifje geloof ik )
knap om zo maar je tekenstijl aan te passen , geloof dat je na een aantal bldzijden toch de neiging heb om in andere stijl terug te vallen .
sorry syl ........... de kleuren zijn prachtig.
denk dat strip zijn doel bereikt heeft ,kinderen op luchtige manier brokje vaderlandse geschiedenis mee geven .
ik ga beetje van hak op de tak solly
en zag ik niet ergens een klein konijntje aan het spit ?????

Ik vond Het Geheim van Michiel de Ruyter bijzonder geslaagd, want ik had niet het gevoel een van die uiterst droge geschiedenisboeken te lezen, die ik vroeger op school heb moeten doorwerken, alhoewel het me achteraf niet geschaadt heeft. Wink
Een leuke knipoog naar onze tijd is het opduiken van Vader Abraham! Laughing
Wat mij nog verder geboeid heeft zijn de uiterst precieze en sfeervolle tekeningen. Ronduit, ik heb van dit boek genoten. Cool
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Rikki - Erik

BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2007 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Scenario:
Heel veel feitjes leuk aan elkaar geplakt in een lekker vlot verhaal. Het gaat hier om een beschouwing van Michiel de Ruyters leven. Misschien wel de beste manier om met het verhaal van de Ruyters leven kennis te maken. Enig minpuntje is misschien dat sommige zijspoortjes als 'het avontuur met de Sant' 'doodlopen'. Jan Compagnie zien we dan wel weer vaker terug.

Tekeningen:
In een woord: prachtig. De inkleuring draagt daar zeker toe bij! Leuk is ook om te zien dat sommige plaatjes best wel lijken op de plaatjes uit geschiedenisboekjes, helemaal niet verkeerd. Let ook eens op de achtergronden, daar zitten af en toe ook grapjes in (zoals de naakte vrouw aan de picknick - overgenomen van een schilderij of de mensen uit de stam van Jan Compagnie).

Een 9,5, en een echte aanrader voor de mensen die toch wat meer zouden weten over het leven van Michiel de Ruyter!
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
senne_sannefan

BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2007 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vond het een mooi verhaal met mooie tekeningen.
Ik had vooraf nog niet (veel) over Michiel de Ruyter gehoord.
Ik heb dus niet alleen een leuke strip gelezen maar ook een hoop info opgedaan Razz

Laatst aangepast door senne_sannefan op di 12 jun, 2007 12:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Naar boven
Marc

BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2007 10:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Embarassed
Zoveel lof, ... daar gaat een mens van blozen. Ik weet niet hoe dat zit met een konijn...
Naar boven
Marc

BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2007 11:25 am    Onderwerp: DE RUYTER KOMT NAAR CULEMBORG Reageer met quote

Het stripalbum rond de zeeheld Michiel De Ruyter, geboren als een gewone Nederlander te Vlissingen in de zeventiende eeuw en opgeklommen tot admiraal van de Nederlandse vloot, wordt morgen zaterdag 16 juni aan het lezerspubliek van Culemborg voorgesteld.
Wij verwachten de admiraal zelf op zaterdag 16 juni rond het middaguur bij onze winkel, markt 27 te Culemborg, om het stripalbum te komen bekijken die door de Culemborger Jan Kragt (scenario) en striptekenaar Marc Verhaegen (scenario en tekeningen) is gemaakt. Rond half drie volgt een toespraak van wethouder Steegeman. Deze zal het verband toelichten tussen Michiel De Ruyter en een andere bekende zeeheld van Culemborg, Jan van Riebeek. Verder zal de wethouder het hebben over de geschiedenis van Culemborg, dat vroeger een vrijstad was. De stad had een eigen rechtspraak. Wie iets op zijn kerfstok had, moest voor schout en schepenen verschijnen en ontliep zijn gerechte straf niet. Maar hij kreeg wel de kans zich te verdedigen. Zolang hij in Culemborg verbleef, werd zijn schuldeiser niet in de stad toegelaten.

Jan Kragt en Marc Verhaegen zijn aanwezig om het album te signeren.
De hele winkel staat in het teken van Michiel De Ruyter. Het gebeuren zal plaatshebben tussen 12.00 en 15.00 uur. Indien er veel publiek is zullen beide auteurs meer tijd uittrekken om iedereen aan een gesigneerd album te helpen.
Naar boven
campesino

BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2007 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat ik nu pas weet van de signeersessie in Culumborg.

Daar reis ik normaal stad en land af voor een signeersessie.
Nu is het bijna in mijn achtertuin
(7 minuten met de stoptrein van Houten naar Culumborg)
en dan kan ik niets meer op zo korte termijn regelen.

In ieder geval een gezellige drukte toegewenst.
Niet te veel en niet te weinig mensen.

Hoop dat je de volgende signeersessie ( Middelkerke ? ) iets eerder bekend kunt maken.

Laatst aangepast door campesino op vr 15 jun, 2007 3:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
odfella46

BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2007 3:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het album nog niet kunnen in de winkel.

Ivo
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Ralph

BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2007 6:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het bij onze plaatselijk BRUNA laten bestellen! Misschien is dat een tip?
Naar boven
Antoon

BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2007 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Delft heeft toch de stripwinkel Bul Super? Hebben ze het album daar niet?
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Ruben

BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2007 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik heb het een paar maanden geleden aan de goede heer Bul zelve gevraagd. Hij kon het financieel niet rondkrijgen, blijkbaar.
Maar in de omgeving van Delft zijn er genoeg winkels die 'm wel hebben, hoor. Ga eens in Den Haag kijken.

Sorry langorige vriend, we gaan weer ontopic Wink
Naar boven
Antoon

BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2007 11:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen stond er bij ons in de krant (BN/DeStem) een advertentie over Michiel de Ruyter.
Hij beslaat een halve pagina en ik heb hem daarom proberen te verkleinen. Maar dan nog is deze te groot om als plaatje op het forum te zetten.
Daarom hier de link
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rikki - Erik

BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2007 4:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In het Eindhovens Dagblad stond een andere advertentie, maar ook een halve pagina groot en met meer plaatjes Smile
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
campesino

BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2007 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In elk geval goed voor de (naams)bekendheid van Marc.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 3 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: