www.senneensanne.com forum index www.senneensanne.com
Het forum voor de Senne en Sanne fans !

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

discussie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ramon

BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 12:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het ook een wat felle reactie, maar ik begrijp zijn punt wel. Facebook is juist een geweldig medium om mensen mee te bereiken: vrijwel alle jongeren zijn erop actief, dus je bereikt ze zo veel sneller.

Maar volgens mij gaat het daar niet eens zozeer om, er hoeft toch niet gekozen te worden? Er wordt net gedaan alsof Marc per sé het één of het ander moet doen, maar beide media (website en Facebook) kunnen natuurlijk prima samen gebruikt worden Smile

joep schreef:
heb al verschillende vragen gehad om vriend te worden van mensen waar ik geen vriend van wil zijn daarom heb ik iets tegen facebook .

Dat is natuurlijk ook niet echt een argument... Ik krijg ook spam op mijn e-mailadres, dat betekent niet dat ik verder geen mail wil ontvangen.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
wpbremer

BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 1:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rikki - Erik schreef:
Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar je commentaar raakt kant nog wal. Je denkt alleen maar aan jezelf als je zegt dat Facebook prut is. Verdiep je er eens in en zeg er dan iets zinnigs over. En al helemaal als je het hebt over PR. Laat dat over aan de mensen die er iets van weten. Alvast bedankt.

Helaas Erik ik vind jou opmerking ook geen kant of wal raken en vooral de toon waarop. Joep bedoelt het goed en heeft wel degelijk grotendeels gelijk, dan reageer je niet op zo'n manier.

Daarnaast ben ik met Ramon eens dat Facebook een geweldig medium is om mensen mee te kunnen bereiken, alleen zijn dit mediums waar niet iedereen bij de informatie kan die jij verspreid, want dit zijn alleen je vrienden. Daarom vind ik dat een goeie website met actuele informatie het allerbeste is. Het is tegenwoordig heel gemakkelijk om juist vanaf deze website je actuele informatie via Hyves, Facebook, Myspace en bijv. Twitter te verspreiden om zoveel mogelijk mensen(vrienden) op de hoogte te brengen van nieuwe info. Tegelijkertijd kunnen mensen zoals Joep, die zich niet willen aanmelden bij sociale mediums, de actuele informatie lezen op de website.

Bovenstaand is juist wat ik met mijn website probeer te bereiken, dat iedereen ongeacht hij lid is van een sociaalmedium de laatste info met betrekking tot het werk van Marc op mijn site kan lezen.

En om actueel te blijven moet er veel tijd ingestopt worden, je ziet dit ook aan mijn site, de laatste post die daar opstaat is ook alweer van een tijd terug, terwijl er allang weer nieuwe ontwikkelingen zijn. Daarnaast zit ik door het WK en de diverse dingen die in en om het huis moeten gebeuren weinig achter de pc op dit moment.

Tenslotte Erik tel volgende keer misschien eerst maar even tot tien voordat je reageert en Joep ik zal mijn best doen om de gewenste site met info zsm klaar te krijgen. Het nieuwe domein wordt www.marcverhaegenfansite.com tevens ook te bereiken via www.marcverhaegenfansite.nl en www.marcverhaegenfansite.be.
Marc

BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 11:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is ook een beetje het volgende: Het huidige project rond Vincent Van Gogh gebeurt in samenwerking met het Van Goghmueum. Zij werken samen met ons qua feedback en ze delen ook in de kosten. Ik wil ons project niet torpederen door op de site en de blog open en bloot over getekende platen te praten
a.omdat ze die bevoorbeeld nog niet gezien hebben
b.omdat ik zo teveel prijsgeef en
c. omdat Jan en ik rekening willen houden met hun wens om zelf met de buitenwereld te communiceren.

Wat je via Facebook naar buiten brengt heeft niet zo'n grote impact als wanneer je het via een officiële site naar buiten brengt.
Het is een evenwichtsoefening en ik kan de frustratie begrijpen van fans als Joep, die facebook niet willen gebruiken (wat uiteraard hun goed recht is). Weet wel dat wij eigenlijk heel veel naar buiten brengen in vergelijking met andere grote uitgeverijen. Van sommige strips mag de auteur op voorhand niets naar buiten brengen. Wij proberen dat in beperkte mate wel te doen.
Wat Facebook betreft, dit is een ideaal medium om kleine tests te doen, even de reacties af te tasten in verband met een tekening die je hebt gemaakt, alvorens alles officieel op de site te gooien. Het is ook een uiterst geschikt medium om wat te "zwanzen" zoals wij hier in het Antwerpse zeggen. (zwansen: gekscheren, ongein verkopen)
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Rikki - Erik

BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vrees dat ik toch nog steeds een beetje achter mijn uitspraak sta. Maar ik zal een toelichting geven. Ik heb namelijk een half jaar lang een uitgebreide studie gedaan naar sociale media (denk aan Facebook, YouTube en Hyves). Via mijn stagebedrijf ben ik in contact gekomen met diverse experts en mensen uit het bedrijfsleven, o.a. KPN, Vodafone etc.

Sociale media is sterk in ontwikkeling en Facebook is een 'primitieve' vorm die het dichtste raakt aan wat de toekomst van het internet uiteindelijk zal gaan worden. (Hyves komt trouwens ook aardig in de buurt, maar dat is omdat ze Facebook na-apen).

Om terug te komen op Marc; Hij geeft een fantastische invulling aan ieder medium; leuke blog via blogspot, leuke Facebookpagina. Helemaal top!
Als de doelstelling is om meer mensen te bereiken, dan zou ik juist meer 'kanalen' openen (bijvoorbeeld maak een Hyves pagina - het is bijna vloeken maar ik zeg het toch - ben niet zo'n voorstander van Hyves).

Wanneer joepie zegt dat Marc vooral meer web-activiteiten moet doen en Facebook sterk moet verminderen (alleen maar omdat hij allergisch is voor bepaalde aspecten aan sociale netwerken - en wat betreft die allergie kunnen we elkaar de hand schudden - maar dat voegt niets toe aan deze discussie) dan is dat onjuist om de volgende redenen:
- Facebook is diverse malen de populairste site ter wereld geweest en kwam regelmatig boven Google uit qua bezoekersaantallen.
- Facebook heeft vandaag de dag een publiek van zo'n 500 miljoen personen (zie Tom's dagstrip). Zo'n publiek kun je toch niet negeren?
- Meer kanalen (blog, Hyves, YouTube etc.) voor meer bereik
- Facebook koppelt websites tegenwoordig ook aan haar netwerk (en andersom) ...
etc.

Ik wil me nergens mee bemoeien, Marc moet vooral voort doen zoals hij altijd al doet, maar aan slecht advies heeft niemand iets.
Dat is de reden waarom ik op die manier reageerde en ik geef jullie allemaal gelijk wanneer er straks misschien wordt gezegd dat ik de vorige reactie beter had moeten onderbouwen.
Naar boven
Tom MDP

BerichtGeplaatst: di 27 jul, 2010 3:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rikki - Erik schreef:

- Facebook heeft vandaag de dag een publiek van zo'n 500 miljoen personen (zie Tom's dagstrip). Zo'n publiek kun je toch niet negeren?

BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 3:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

okee ff ontopic ,
en stel gewoon een vraag , ik mopper niet , haha .
maar ben gewoon benieuwd ( en zeker na bovenstaande discussie terug gelezen te hebben .)

vanwaar die masale terug komst op het senne en sanne forum.
dat is toch na al die jaren een opvallend verschijnsel ?

en geloof mij ik ben blij met al die aandacht voor het forum
maar verwar mijn kritische vragen niet met gemopper
Wink Wink Wink
stroppy steward

BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Joep ik begrijp dat je door wil gaan met deze discussie waarom er in 1 keer weer mensen terug op het forum schrijven.
Daar heb ik al een antwoord gegeven in het andere topic, maar daar reageer je niet meer op en start je gewoon in een ander topic het zelfde.

Hier nogmaals: " ik heb ook regelmatig wat geplaatst hier op het forum waarop ook niet gereageerd werd. (ook niet door jouw)
En als er meer werk of nieuws uit komt hoe meer er hier topics geopend worden."

Daar komt bij dat idd door de afgelopen stripbeurs van Gouda en Zwolle er weer wat meer contact is geweest met paar bekende van het forum zodat er weer wat actie hier is.
Naar boven
Ralph

BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees hier heel veel het forum; en heb niet op elk wisse-wasje gereageerd; maar wel op de oranje luxe Van Gogh. Daar is het weer mee begonnen. Veel mensen reageerden (op een prettige manier ) op elkaar waardoor dit forum weer levendiger is geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
joep

BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

stroppy steward schreef:
Joep ik begrijp dat je door wil gaan met deze discussie waarom er in 1 keer weer mensen terug op het forum schrijven.
Daar heb ik al een antwoord gegeven in het andere topic, maar daar reageer je niet meer op en start je gewoon in een ander topic het zelfde.

Hier nogmaals: " ik heb ook regelmatig wat geplaatst hier op het forum waarop ook niet gereageerd werd. (ook niet door jouw)
En als er meer werk of nieuws uit komt hoe meer er hier topics geopend worden."

Daar komt bij dat idd door de afgelopen stripbeurs van Gouda en Zwolle er weer wat meer contact is geweest met paar bekende van het forum zodat er weer wat actie hier is.

ander topic was te lezen dat dat op verzoek was dat ik van topic ben veranderd ,helemaal gelijk . .
ik begrijp niet dat iedereen door zo'n simpel vraag als door een bij gestoken reageerd .
stroppy geeft een deel van het antwoord op mijn vraag waarvoor mijn dank .
Hans

BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees alles, maar reageer alleen als ik denk dat het wat toevoegd aan de discussie en ik denk dat dit voor de meesten geld. Dat is volgens mij ook het hele doel van een forum.

We kunnen er daarbij nog heel lang over praten (en dat mag ook best) maar de oranje van Gogh is uit verzamelaarsoogpunt natuurlijk helemaal geweldig! Very Happy
wpbremer

BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, ja waarom nu ineens meer aandacht hier op het forum.
Ten eerste omdat ik sinds een week eindelijk (op wat opruimen na) klaar ben met verbouwen.
Ten tweede omdat er op het topic van Berry over de oranje Van Gogh veel werk gereageerd en ik meer informatie had en deze ter verduidelijking op het forum heb gezet.
Ten derde omdat de laatste tijd veel is uitgegeven rondom Marc en vooral het album over Vincent van Gogh.

Ook ik heb de laatste maanden het forum bijna dagelijks wel gevolgd, maar had verder zelf weinig te melden. Ik volg altijd met genot en bewondering Quinten zijn topic en zou dat hier niet willen missen.

Dan even antwoord geven op de vraag waarom ik de vragen die ik in het andere topic stelde over de website niet op facebook heb gezet. Nou daar kan ik heel erg kort over zijn, omdat ik hier iedereen ken en op facebook niet. We hebben inmiddels op facebook 109 volgers van de Marc Verhaegen fansite fanpage, hiervan ken ik er 6 a 7 persoonlijk 2 a 3 van naam en de rest niet. Ik vind dat dus geen plaats, om de vragen die ik stelde, neer te zetten. Dit forum herbergt toch de fans die het meeste gebruik maken van de fansite en daarom hier de vragen, want aan die fans hun wensen wil ik tegemoet komen.
joep

BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 10:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

joep is blij . over en sluiten Wink
joep

BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2011 12:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jammer dat al die prachtige website's al maandenlang stil staan Crying or Very sad
wpbremer

BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2011 1:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja soms zijn er dingen in het leven die voorrang moeten hebben he.
joep

BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2011 1:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedoel alle site's van marc
mischien wel interesant om eens te zien hoeveel % van de doelgroep (tieners ) in nederland door facebook bereikt word

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20110121_facebook_in_nederland_een_analyse/

oeps.......das nie veel he Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.senneensanne.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 3 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: